Rendszeres olvasók

2011. április 25., hétfő

Valamiért vonz!



IGAZ TÖRTÉNT. A VALÓSÁG FÉLELMETESEBB A FIKCIÓNÁL!




Fülszöveg: Jadie sohasem beszélt. Nem nevetett, nem sírt, és nem adott ki semmilyen hangot. Akárhogy próbáltak közeledni hozzá, bezárva maradt saját zavaros világába, ahol a szellemek beszéd nélkül is megértik egymást. Az osztályba érkező energikus új tanárnak végre sikerül megtörnie a hallgatást. Ő tudja, hogy szóra bírni egy sérült lelkű gyermeket sokszor könnyebb, mint szembenézni azzal, ami elől a némaságba menekült. Jadie történetei mégis megdöbbentik. Feldolgozásukhoz minden korábbi tapasztalata kevés. Amiről a kislány mesél, túl borzasztó ahhoz, hogy bárki komolyan vegye - az elmondottak csak egy zavart elme víziói lehetnek. Vagy talán mégsem...

Írónő: A könyv szerzője gyermekpszichológus, aki pályáját fejlesztő pedagógusként kezdte. Dolgozott általános iskolák speciális osztályaiban, kutatóintézetekben és magánklinikákon. Tanácsadója és együttműködője több gyermekbántalmazás ellen küzdő szervezetnek. 1979 óta írja visszaemlékezéseit az osztálytermekben, illetve terápiás csoportokban vívott küzdelmekről. Megrázó gyermeksorsokat bemutató könyvei sorra kerülnek fel a sikerlistákra.

Nem tudom mi ütött belém az utóbbi időben, de kezdem azt hinni megőrültem. Ilyen mértékű könyv elvonási zavarom sosem volt. Nem tartom magam annak a nagy könyvmolynak, azért olvasok, hogy lekössem magam, egy könyv miatt sosem tenném félre a barátaim, sosem hanyagolnám az írást, főleg úgy, hogy még nincs is meg. Őszintén nem értem mi a bajom, ez a könyv szinte megbabonázott, amiket olvastam róla szinte már abba beleborzongtam. Én olyan olvasó vagyok, akinek, ha nem tetszik az adott könyv gondolkodás nélkül visszateszi a polcra és csak elvetemült pillanatában veszi újra le. Az ünnepek miatt zárva vannak a boltok, de még két nappal ezelőtt, rábukkantam erre a kis drágaságra itt. Egyszerűen annyira szeretnék beleolvasni, hogy az már túlzás!!! Én én se hiszem el, hogy ilyen van. Régi félre tett könyveket fejeztem be, hogy lekössem gondolataim. Bár szerencsémre a rokonok némileg elvonták a figyelmem.

A könyvről annyit nem az a tipikus tini könyv, nem is tiniknek szól. Felnőtteknek, de én imádom a horrort, drámát, sci-fit. Ez inkább csak brutál, mivel igaz történet és pont ezért izgat annyira. Nem tudtam magamban tartani, ezért írom le nektek, hogy valamilyen indíttatásból vonz engem Torey Hayden könyve, a Szellemlány.

1 megjegyzés:

  1. Hűű, először is köszönöm szépen, hogy felhívtad erre a könyvre a figyelmem! :D Amint elolvastam a bejegyzést, arra gondoltam, hogy kell nekem! :O Valószínűleg elkaphattam tőled a könyv utáni lázat.. :D

    VálaszTörlés